czwartek, 24 lipca 2014

Szyjemy :)

Kolejnym tematem w ramach projektu -  "Kreatywne wakacje z dzieciakami  jest HANDE -MADE .
Wymyśliłam że chłopaki ( lat 6 i 4 ) będą szyć :)  A konkretnie ozdobę która zawiśnie u nich w pokoju. Wybrałam prosty wzór , na początku myślałam aby to były ptaszki ,ale stwierdziłam, że kształt ryby będzie lepszy. Materiał do szycia to szmatka do naczyń (oczywiście  nowa ;) Z racji takiej że nie strzępi się i nie trzeba fastrygować , no i jest tania .
W takim razie szyjemy :)
Narysowałam kształt ryby, następnie czerwonym pisakiem narysowałam kropeczki , aby chłopcom łatwiej było szyć. Nawlekłam duże igły, chociaż jak się później okazało niepotrzebnie.W trakcie szycia niejednokrotnie mulina im wypadała z oczka i ku mojemu zaskoczeniu sami sobie świetnie radzili.




Poniżej zmagania, pierwsze zdjęcie poruszone w trakcie pracy , drugie pozowane :)





Samodzielne walki Jurka i Maksa z nawlekaniem igły 




Poniżej produkt gotowy do karmienia watą :)
Patyczki do upychania





Karmienie rybek aby miały pełen brzuszek







Efekt końcowy :)
Nie upiększaliśmy ich dodatkowo , bo wszystko trwało około godziny to i tak długo ..







Rybki zawisły na girlandzie z proporczyków , którą zakupiłam za grosze w szmateksie . Dekoracja zawisła na początku na ścianie , następnie w oknie. Gdzie zawiśnie na stałe trudno powiedzieć , pewnie będzie wędrować po pokoju :)




Zadanie zachwyciło chłopaków i przeraziło lekko , jak to Jurek stwierdził- nie da rady . Ale gdy po kilku machnięciach igłą trafiał w kropeczki to był z siebie bardzo dumny :) Nim zawisły rybki na girlandzie to oczywiście najpierw musiała być zabawa w pływanie itd.
Plusem takiej spędzonej wspólnie godziny jest to, że chłopaki później sami znajdują w sobie pokłady kreatywności i tworzą swoje zabawy :)



Post powstał w ramach projektu  KREATYWNE WAKACJE Z DZIECIAKAMI


4 komentarze:

  1. Na oknie pięknie wygląda. A zabawa świetna i przy okazji praktyczna nauka. Mój M,. raz sam sobie coś cerował - Twoim chłopcom poszło dużo lepiej:)

    Ściskam
    Karolina
    Żyj Kochaj Twórz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję bardzo :) Tylko na razie prowizorycznie wisi , muszę skombinować inne mocowanie bo przy zasłanianiu rolet trochę przeszkadza.
      Dokładnie zabawa i nauka - jeszcze trochę to guziki sami zaczną sobie przyszywać ;)

      Usuń
  2. wypas!!! spapuguję chętnie siostra:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :* jak najbardziej polecam :) Radość wielka że stworzyli coś narzędziami bardziej dla dorosłych - bo przecież igła taka niebezpieczna..;)

      Usuń

Dziękuję za każde słowo :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...